Èå ÓÇیÊ ˜áÌ ÎæÔ ÂãÏیÏ

If you cannot read the persian text on this web-site, please click  here

& follow the constructions

در این سفر یک خبر بسیار خوشحال کننده و نیز یک خبر بسیار ناراحت کننده شنیدم

خبر ناراحت کننده را وقتی در لندن بودم و خبر خوشحال کننده را وقتی در ژنو بودم بدستم رسید

خبر ناراحت کننده مربوط به درگذشت دوست قدیمی ام رضا طالبی بود که مرا بسیار آشفته کرد

خبر خوشحال کننده این بود که من برای اولین بار بعد از 51 سال عمر عمو شدم

این دو خبر نشان از آن دارد که زندگی همیشه پر از لحظه های غم و شادی است و ما با هر غم نباید خود را ببازیم و با هر شادی ضمن لذت بردن از آن مغرور به آن لحظه نشویم

هر روز عزیزی میرود و عزیز دیگری می آید

شادی و غم لحظه ها و روزهایمان را پر میکنند، و ما ضمن مدارا با غم ها و تلاش برای زدودن آن از چهره زندگی، باید از شادیهای هر روزمان نهایت استفاده صحیح را برده و در خلق شادی های بیشتری برای خود و همنوعان خویش همواره کوشا باشیم

و همیشه بیاد داشته باشیم که از نردبان هیچ شادی و موفقیتی برای خود که باعث لرزیدن خانه شادی دیگران میشود هرگز قدمی بالاتر برنداریم، و همیشه در تقسیم شادیها با دیگران سخاوتمند باشیم

سفر یک ماهه را ابتدا با پرواز به شهر لندن آغاز کردم

بعد از 3 روز اقامت در لندن برای دیداریکی از اقوام عازم شهر

Peterborough

شده و 3 روز در آنجا اقامت کردم. در طول این مدت در آنجا با چند جوان ایرانی آشنا شدم، جوانانی خوب و پاک نیت، مهربان و صمیمی، ولی بعضی از آنها متاسفانه نگران و نومید. امیدوارم بزودی مورد نگرانی آنها رفع شده و دوباره زندگی را با امید و عشق در آغوش بگیرند

همراه با یکی از آن جوانان به شهر

Stamford

رفته و از آن شهر دیدن کردیم، شهری بود تاریخی و کوچک با بناهای قدیمی و کلیساهای زیبا

سپس به لندن باز گشته و روز بعد به همراه یکی از اقوام و با اتومبیل ایشان عازم سفر 12 روزه به کشورهای دیگر اروپائی شدیم

ابتدا به فرانسه سفر کردیم

از لندن به شهر مرزی انگلستان سفر کرده و در آنجا با اتومبیل وارد قطاری شدیم که از زیر دریا به فرانسه میرود

هزینه این قطار بالا بوده و قیمت آن برای هر اتومبیل 150 پوند انگلیس میباشد. این سفر با قطار 35 دقیقه طول کشید و سپس وارد خاک فرانسه شدیم

بعد از گشت کوتاهی در شهر کوچک مرزی بطرف شهر پاریس رفتیم

چهار شبانه روز در پاریس بودیم

روز یکشنبه ششم مرداد پاریس زیبا را به مقصد شهر دیگر فرانسه یعنی شهر لیون ترک کردیم

یک شب در لیون بودیم

از پاریس به لیون 420 کیلومتر است

شهر لیون نسبت به پاریس شهر کوچکی است ولی این شهر هم زیبا بوده و رود وسط شهر زیبائی جالبی به شهر بخشیده است

از شهر لیون تا شهر ژنو در سوئیس در حدود 90 کیلومتر است، هرچند ما قصد دیدار از ژنو را در برنامه مان داشتیم ولی مسیر را عوض کرده و راهمان را طولانی تر کردیم چون میخواستیم از شهر زیبای نیس درجنوب فرانسه و نیز کشور کوچک موناکو که در 30 کیلومتری شهر نیس قرار دارد دیدن کنیم

ابتدا حدود 600 کیلومتر به طرف جنوب فرانسه رانده و به شهر ساحلی و زیبای نیس رسیدیم

سه شب در شهر نیس اقامت داشتیم

هم شهر را دیدیم و هم در دریای مدیترانه شنا کردیم

روز پنجشنبه دهم مرداد به کشور پادشاهی بسیار کوچک ولی زیبای موناکو سفر کردیم

فقط حدود 7-8 ساعتی در آنجا بودیم ولی تقریبا همه جا را توانستیم ببینیم

با سوار بر درشکه های موتوری گردشگری امکان دیدار از جاهای مهم برایمان فراهم شد

عصر همان روز به طرف ایتالیا حرکت کردیم

در طول راه از شهرها و روستاهای کوچک بسیاری در خاک فرانسه و نیز خاک ایتالیا رد شدیم و از بعضی از آنها دیدار چند دقیقه ای داشتیم

مسیر را جاده کوهستانی انتخاب کردیم و بدینوسیله هم شهر ها و روستاهای زیاد و هم کوهها و صحراهای پرسبز و علف و البته زیبا و آرام بخش را مشاهده کردیم

حدود یک شبانه روز در ژنو بودیم بعد به شهر کوچکی در نزدیکی ژنو بنام شهر نیون رفته ساعتی در آنجا بودیم و سپس عازم شهر زیبای

Lausanne لوزان

در کشور سوئیس شدیم. از ژنو تا آن شهر حدود 70 کیلومتر است

چندین ساعتی در آنجا بودیم بعد روانه پایتخت سوئیس یعنی شهر برن شدیم

ژنو و لوزان زیباتر از شهر برن هستند

بعد از چند ساعت دیدار از شهر برن از کشور سوئیس خارج شده و به خاک فرانسه وارد شدیم و یک شب در شهر استراسبورگ فرانسه بودیم ولی بدلیل خستگی نتوانستیم از شهر دیدار کنیم فقط یک شب در آنجا خوابیدیم

سپس عازم لوکزامبورگ شدیم

یکروز در لوکزامبورگ بودیم

بعد از طریق خاک بلژیک و سپس خاک فرانسه به مرز آبی فرانسه و انگلستان رسیدیم و این بار با اتومبیل سوار بر کشتی شده و در نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه 14 مرداد به لندن برگشتیم. حدود 80 دقیقه در کشتی بودیم

درخاک بلژیک از چندین شهر گذشتیم ولی فقط شهر ناموور را از نزدیک دیدیم. هرچند تا پایتخت فقط حدود 80 کیلومتر راه بود ولی خستگی دیگر اجازه دیدار از بروکسل را بما نداد

بعد از برگشت از سفر 12 روزه اروپا یک هفته در لندن بودم

در لندن از جاهای مختلف شهر دیداری تازه کردم و برای دومین بار به باغ وحش لندن رفتم

اولین بار که به باغ وحش لندن رفتم در حدود 24 سال پیش بود که به همراه فرزند اولم که آن موقع سه و نیم سال داشت به آنجا رفتیم. هرچند هوا در دومین بار با من یار نبود و باران شدید و مداوم میبارید طوریکه حوصله من و حیوانات باغ وحش سر رفته و نتوانستم با بسیاری از حیوانات تجدید دیدار کنم ولی تجدید خاطره ای شد و بلافاصله از همانجا به دخترم تلفن کردم و احساس خود را از این خاطره با او تقسیم کردم

بعد روز دوشنبه 21 مرداد لندن را برای دیدار یکی از اقوام به مقصد شهر منچستر ترک کردم

از روز دو شنبه 21 مرداد تا روز جمعه 25 مرداد در منطقه نورث ویچ بین منچستر و لیورپول بودم که توانستم از شهرهای منچستر، لیورپول و چستر که شهر زیبا و کوچکی است و اسمش شباهت به منچستر دارد دیدن کنم

در آنجا مطلبی یاد گرفتم که میخواهم با شما قسمت کنم

عین عبارت را به انگلیسی مینویسم

The less time you spend on the "should do" things,

the more time you have for the "want to" things

that make us truly happy.

هر چه وقت کمی برای بایستن ها صرف کنید وقت بیشتری خواهید داشت برای خواستن ها ، و این چیزی است که شادی را برایتان به ارمغان خواهد آورد

---------------

در طول یک ماه مسافرت از کشورهای زیر دیدن کردم

با کلیک کردن به نام آنها میتوانید هم در مورد آنها بخوانید و هم عکس هائی که از آنجا گرفته ام ببینید

کشور انگلستان

کشور فرانسه

کشور سوئیس

˜áÌ ÑæÓÊÇیی ÇÓÊ ÏÑ ÈÎÔ ØÇÑã ÓÝáی ÇÓÊÇä ÞÒæیä¡ ÏÇÑÇی ÈÇ۝åÇی ÏÑåã ÊäیÏå ÒیÊæä æ ÞáÚå ÊÇÑیÎی ÔãیÑÇä. Çیä ÑæÓÊÇ ÇÒ ÑæÓÊÇåÇی ÑÏԐÑی ÇیÑÇä ÇÓÊ. Ïåí ÇÒ ÏåÓÊÇä ØÇÑ㠁Çííä ÇÓÊ ˜å ÏÑ ÈÎÔ ØÇÑã ÓÝáی ÔåÑ ÞÒæیä æÇÞÚ ÇÓÊ æ918 Êä Ó˜äå ÏÇÑÏ. ÇÒ ãÔÇåیÑ Çیä ÎØå ãیÊæÇä ÈÑ ãÑÍæã ÍÇÌ ÍÈیÈ Çááå ˜ÔÇæÑÒ ã˜ÇÝÇÊی (Çæáیä ÔÎÕی ˜å ÒیÊæä ÑÇ ÏÑ ÈÇҐÔÊ ÇÒ ÓÝÑ ÝáÓØیä Èå ÇیÑÇä ÇæÑÏ æ ÏÇÑÇی ÓæÇÏ æ ãÚáæãÇÊ ÝÑÇæÇäی ÈæÏå ÇÓÊ)ºÍÖÑÊ ÂیÊ Çááå ÇáÚÙãی ãÑÍæã ÍÇÌ ÇÞÇ ÓیÏ ÍÓیä ãæÓæی(ãÚÌÒÇÊ ÝÑÇæÇäی ÇÒ ÇیÔÇä äÞá ÔÏå ÇÓÊ)ºÂÞÇ ÓیÏ ˜ÇÙã ãæÓæی(˜ÏÎÏÇ æ ÈÒѐ ˜áøÌ)ºÓیÏ ÕÇáÍ ãæÓæی æ... ÇÔÇÑå äãæÏ. áÛÊ "˜áøÌ" Èå ãÚäÇی "ãÑÏÇä ÏÑÔÊ æ ÊæÇäÇ" ãیÈÇÔÏ.

در این راه تونل های متعدد و پی در پی و طولانی هم بود

ساعت یک بامداد روز جمعه 11 مرداد به شهر

Torino

ایتالیا رسیده و شب را در هتلی در آن شهر اقامت کردیم

صبح آن روز بعد از دیداری کوتاه از شهر تورینو این شهررا به قصد کشور سوئیس ترک کردیم

بعد از گذر از چندین شهرایتالیا از این کشور خارج شده ابتدا وارد خاک فرانسه شده و از مرز مشترک فرانسه و سوئیس نود کیلومتر رانده و وارد شهر معروف ژنو در کشور سوئیس شدیم